Herinneringen Wilhelmien
Wilt u ook een herinnering aan Wilhelmien op de website laten opnemen, vul dan het contactformulier in.
Wilhelmien
Wilhelmien en Leo waren ruim 45 jaar getrouwd. Ze was moeder van twee trotse zonen en oma van twee kleinzoontjes die graag bij oma over de vloer kwamen. Wilhelmien is na de PABO aan de slag gegaan, eerst als invalkracht en later met vaste aanstelling als juffrouw, doorgaans in de bovenbouw. Daarbij heeft ze zich onder meer bezig gehouden met de eerste computers op school. Na verschillende jaren in Budschop lesgegeven te hebben is ze teruggegaan naar het dorp waar ze opgroeide, Nederweert-Eind, waar ze doorgroeide naar adjunct-directrice. Vanwege gezondheidsredenen is ze op een gegeven moment moeten stoppen. Ze heeft zich echter nooit door haar slechte gezondheid laten tegenhouden. Telkens weer vond ze een nieuwe behandelmethode om toch weer iets op te knappen. De kunstacademie in Maaseik vormde een mooie uitdaging op latere leeftijd, waarna ze ook weer is gaan lesgeven. Ditmaal schilderles in haar eigen atelier aan huis.
Kunst
Wilhelmien maakte sinds 2008 schilderijen. In haar atelier, de Pienzelgraasj, gaf ze daarnaast ook schilderles. Zie ook haar Facebookpagina.